Każda gmina ma swój zasób mieszkaniowy, którym gospodaruje w oparciu o wieloletni program (opracowywany na co najmniej 5 kolejnych lat). Program ten ujmuje planowaną sprzedaż lokali gminnych w kolejnych latach. Aby możliwy był zakup mieszkania komunalnego potrzebna jest uchwała rady gminy o przeznaczeniu do wykupu przez mieszkańców gminy konkretnych budynków, albo mieszkań w tych budynkach.
Pomimo stosowania przez gminę przy tego typu sprzedaży bonifikaty - uprawnieni najczęściej nie posiadają środków na sfinansowanie zakupu. Banki oczywiście udzielają kredyty na taki cel. Specyfika tej transakcji zakłada że płatność środków musi nastąpić przed zawarciem notarialnej umowy kupna sprzedaży. Inaczej niż wszystkie inne standardowe transakcje zakupu nieruchomości na rynku wtórnym.
W trakcie przeprowadzanego przeze mnie wywiadu często zdarza się, że klienci przyznają się do nieregularnej obsługi zobowiązań bądź są niepewni swojej historii kredytowej. W takim wypadku zawsze proszę o dostarczenie raportu BIK. Na podstawie...
Klienci którzy kupują mieszkanie lub dom na rynku pierwotnym oraz planują remont nieruchomości już istniejącej bardzo często stoją przed dylematem poprawnego sporządzenia kosztorysu. Dokument ten musi zostać wypełniony i załączony do wniosku...
W zakresie moich usług znajduje się także analiza umów deweloperskich. Klienci bardzo często proszą mnie o to abym weryfikował takie umowy aby nie zawierały one niekorzystnych lub jednostronnych zapisów. Ważne są też terminy i sposób wypłaty...
Coraz częściej trafiają do mnie klienci pytający o kredyty w ramach MDM. Ostatni klient pytał o możliwość otrzymania kredytu na lokal mieszkalny budowany przez spółdzielnię mieszkaniową. Na obecną chwilę, niestety z uwagi na specyficzne zapisy...
Jakiś czas temu przeprowadziłam ciekawą transakcję z punktu widzenia konstrukcji kredytowej. Trafiła do mnie klientka, która musiała spłacić swojego byłego męża w oparciu o wyrok sądu o podziale ich wspólnego majątku. Najważniejszym składnikiem...