Ochrona osób korzystających z kredytów

Organy nadzorujące dostrzegają problemy kredytobiorców, którzy w większości przypadków, w relacji z instytucją finansową, są na trudniejszej pozycji.

W ostatnim czasie zwraca się uwagę na poprawę sytuacji kredytobiorcy w relacji z bankiem.

Przykładem może być kwestia nieczytelności umów kredytowych. Mała czcionka, specjalistyczny język, który jest praktycznie niezrozumiały bardzo utrudniają zapoznanie się z ich treścią. Umowy również nie zawierają odpowiednich pouczeń, np. o prawach jakie przysługują Klientowi w związku z zawarciem umowy.

Kolejną bolączką, z którą muszą zmierzyć się Klienci są niejasności w opisach produktów, które w wielu przypadkach są tak konstruowane, aby wyraźnie pokazać korzyści, a ukryć słabe strony produktu. Takie prezentacje muszą być uznane za szkodliwe dla konsumentów i co za tym idzie muszą zostać zmienione na uczciwe – takie, które pokazują produkt w pełni – zarówno jego słabe jak i mocne strony i to w sposób zrozumiały dla Klienta.

Powyższe odnosi się również do nieuczciwych reklam, które mają na celu zwabić Klienta za wszelką cenę, nie pokazując zagrożeń płynących z korzystania z danego produktu.

Trzeba jednak przyznać, że rozwój prawodawstwa coraz lepiej chroni osoby korzystające z produktów finansowych.

W ostatnich latach poprawiono ustawę o kredycie konsumenckim, która dała kredytobiorcom podstawowe prawa takie jak możliwość odstąpienia od umowy, czy dostęp do rzetelnej informacji o kosztach kredytów, a w tej chwili oczekujemy na wejście w życie ustawy o prawach konsumenta, która jeszcze lepiej będzie chroniła kupujących.

Skontaktuj się z autorem artykułu

Zadzwoń: 791888061

Albo wyślij wiadomość

Porozmawiaj z ekspertem

Nasi eksperci:

Znajdź eksperta w swoim mieście