Kredyt MDM, negatywna historia w BIK, wpis w Bankowym Rejestrze

Temat prowadzony pod koniec 2014 roku.

 

Współpraca z Klientami trwała ponad 4 miesiące, zanim znalazła pozytywny finał.

 

 

Po kredyt MDM zgłosiło się Małżeństwo posiadające zdolność kredytową i wysoki wkład własny.

 

Problemem była tylko negatywna historia kredytowa w BIK u Pana. Opóźnienia w spłacie wystąpiły z przyczyn obiektywnych w wyniku braku zapłaty za duży projekt po stronie kontrahentów. Problemy z kontrahentami doprowadziły również do zamknięcia działalności gospodarczej i podjęcia czynności sądowych celem odzyskania należności. Osobiście byłam przekonana co do rzetelności Klientów i tego, że będą w terminie spłacać kredyt.

 

Klient dobrowolnie uregulował wszystkie zaległości jak tylko poprawił sytuację finansową, a od momentu spłaty minął już okres ponad 3 lat.

Przy naszym pierwszym spotkaniu w BIK były widoczne dwa banki z opóźnieniami. Do czasu złożenia wniosku kredytowego pozostał jeden negatywny wpis, gdzie bank odmówił przesunięcia zobowiązania do części statystycznej powołując się na zapisy ustawy Prawo Bankowe.

 

Wniosek kredytowy został złożony do 5 banków wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem przez Klienta przyczyny opóźnienia w spłacie. Dość szybko z dwóch banków przyszła ODMOWA spowodowana wpisem do Bankowego Rejestru Niesolidnych Klientów, prowadzonego przy Związku Banków Polskich.

Pozostałe wnioski wstrzymałam w bankach, żeby nie mnożyć zapytań.

Bazę BR sprawdzałam przed złożeniem wniosku kredytowego. Zrobiłam to poprzez raport wysyłany do BIK i BR za pośrednictwem Biura Informacji Gospodarczej. Z takiej uproszczonej formy weryfikacji baz korzystają pośrednicy (zapytanie niewidoczne dla banków).

W bazie Bankowy Rejestr była już wpisana data wykreślenia, data przyszła, bo klient uregulował zobowiązanie i z tego powodu wpis nie był widoczny na zapytaniach kierowanych przez BIG. Bank jednak widział więcej.

 

Sprawa wpisu do BR zajęła około miesiąc.

Klient musiał pozyskać raport z BR, żeby wiedzieć jaka instytucja dokonała wpisu.

Ten sam bank, którego negatywny wpis był widoczny w BIK zgłosił Klienta również do Bankowego Rejestru i tu również  Klient musiałby czekać 5 lat na usunięcie.

Do banku poszło kolejne pismo, tym razem nie w kwestii BIK, ale BR.

Argumentem w piśmie za tym, żeby przynajmniej wykreślić Klienta z BR był fakt, że niektóre banki analizują krótszą historię kredytową, niektóre są skłonne udzielić kredytu ze świadomością opóźnienia w BIK,  widoczność zobowiązania na raporcie BIK daje możliwość podjęcia decyzji bankom z pełną świadomością ryzyka, ale wpisu w BR żaden bank nie zaakceptuje.

 

Sukces!

Wpis w BR został usunięty.

Upłynęło jednak za dużo czasu i wnioski kredytowe należało złożyć ponownie. Również umowa z deweloperem musiała być aneksowana. To był okres przed nowelizacją MDM, więc limity jeszcze nie znikały w takim tempie.

 

Decyzja pozytywna!

Pozytywna ostateczna decyzja jednego z banków.

Realnie można było liczyć jeszcze tylko na jeden bank, na nieco korzystniejszych warunkach, ale z uwagi na ryzyko odrzucenia i wygasające terminy Klienci podpisali umowę z bankiem, który wydał decyzję pozytywną jako pierwszy pomimo opóźnienia w BIK.

 

Doprowadzenie sprawy do pozytywnego zakończenia w dużej mierze Klienci zawdzięczają własnej determinacji, gdyż nie zrezygnowali po pierwszym niepowodzeniu i podjęli ze mną współpracę robiąc wszystko, co w sprawie było możliwe.

 

 

Jeśli również potrzebujesz pośrednika lub doradcy kredytowego w Poznaniu do prowadzenia Twojej sprawy kredytowej zapraszam do współpracy.

Bożena Myszczyszyn Ekspert Kredytowy Poznań
W: Ekspertka.pl
T: 607-212-013 | [email protected]

Skontaktuj się z tym ekspertem

Zadzwoń: 607212013

Albo wyślij wiadomość

Porozmawiaj z ekspertem

Nasi eksperci:

Znajdź eksperta w swoim mieście