Cross - selling przy kredycie

Cross-selling to technika handlowa polegająca na sprzedaży produktu lub usługi powiązanej z zakupem innego produktu.  Przykładem cross-sellingu w bankowości jest np. powiązanie udzielenia kredytu z koniecznością założenia konta w danym banku lub dodatkowym ubezpieczeniem. Cross-selling staje się bardzo popularny, ponieważ z jednej strony sprzedaż dodatkowych produktów pozwala Klientowi na uzyskanie korzystniejszych warunków przy produkcie, którym jest zainteresowany, a z drugiej strony pozwala na zwiększenie dochodów osiągany przez bank z pominięciem kosztów koniecznych do pozyskania nowego klienta.

Przeglądając oferty kredytów hipotecznych można przekonać się, że prowizja za przyznanie kredytu czy marża kredytowa może się różnić w zależności od warunków kredytu. Marża może zostać obniżona, a prowizja nawet zniesiona, jeśli Klient założy w banku konto lub skorzysta z oferty karty kredytowej czy ubezpieczenia.

Właściwie każdy bank konstruuje ofertę swoich kredytów hipotecznych podobnie. Ustala wysokości marży w zależności od kwoty kredytu, wartości zabezpieczenia czy zdolności kredytowej. Jednak nie można powiedzieć, że są to warunki ostateczne i osoba poszukująca kredytu nie ma żadnej możliwości zmiany tych parametrów. Jeśli Klient przystanie na ofertę banku dotyczącą skorzystania z innych produktów, kredyt będzie kosztował mniej.

Skontaktuj się z autorem porady

Zadzwoń: 530792582

Albo wyślij wiadomość

Porozmawiaj z ekspertem

Nasi eksperci:

Znajdź eksperta w swoim mieście