Instrukcja. Jak pobrać zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach?

AKTUALIZACJA 12.09.2022 r.

Jeśli ubiegasz się o kredyt hipoteczny i jednocześnie jesteś przedsiębiorcą to oprócz zaświadczenia ZUS o niezaleganiu bank poprosi również o zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w podatkach.

 

Zaświadczenie z US w większości banków możesz przedstawić w wersji elektronicznej. Do banku wysyłasz plik *pdf.

 

Od lipca 2022 na zaświadczeniach z Urzędu Skarbowego o braku zaległości nie ma już informacji o postępowaniach i wykroczeniach skarbowych. Na zaświadczeniu w pdf pojawił się ten panel „podpis” i tym samym nie otrzymujesz już z urzędu pliku *xades.

 

Żeby spełnić wymogi wszystkich instytucji finansowych zaświadczenie o niezaleganiu z Urzędu Skarbowego powinno zawierać również informacje o braku prowadzenia postępowań podatkowych i egzekucyjnych.

 

 

Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia US o niezaleganiu

 

[1] Wchodzisz na stronę  biznes.gov.pl 

 

https://www.biznes.gov.pl/pl/e-uslugi/00_0751_00

 

 

[2] Wybierasz opcję „zaloguj przez Login.gov.pl” i potwierdzasz profilem zaufanym.

 

 

[3] Wydanie zaświadczenia wiąże się z opłatą skarbową 21 zł za jeden egzemplarz.

 

Potwierdzenie wniesienia opłaty załączasz w trakcie wypełniania wniosku, więc najlepiej zacząć od przelewu. Opłatę skarbową wpłacasz na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu skarbowego, w którym składasz wniosek o zaświadczenie. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. W tytule przelewu możesz wpisać - zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach.

 

 

[4] Wypełniasz kolejne ekrany formularza.

 

Wpisujesz swoje dane zgodnie z podpowiedziami systemowymi.

Podajesz ilość egzemplarzy i w jakim celu wnioskujesz o zaświadczenie.

Na ekranie „treść zaświadczenia” zaznaczasz na TAK opcje dotyczące postępowań podatkowych i egzekucyjnych. 

Wybierasz właściwy urząd skarbowy i sposób odpowiedzi ze strony urzędu.  

Na kolejnym ekranie załączasz dowód opłacenia wniosku

Dalej wybierasz sposób odbioru zaświadczenia.

Na koniec wniosek potwierdzasz profilem zaufanym

 

 

 

Odbiór gotowego zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu.

 

Po zmianach od lipca 2022:

 

[1] Wchodzisz na e-Urząd Skarbowy, możesz autoryzować się przez Login.gov.pl i profil zaufany.

  

[2] Wchodzisz w zakładkę DOKUMENTY i DOKUMENTY OTRZYMANE  

 

[3] Na liście dokumentów klikasz WIĘCEJ w ostatniej kolumnie „akcje”.

 

[4] Otwiera się okno ze szczegółami twojego dokumentu, a u góry pod hasłem PLIKI DO POBRANIA klikasz na przygotowany plik w pdf i pobierasz na swój komputer.

 

 

 

Do banku lub pośrednika kredytowego prowadzącego temat kredytu wysyłasz plik *pdf z aktywnym panelem podpis (nie jest już konieczny *xades do weryfikacji podpisu).

 

 

Opisana forma wnioskowania o zaświadczenie z US nie jest jedyna. Więcej informacji na podatki.gov.pl  

 

 

Autor wpisu

Bożena Myszczyszyn Ekspert Kredytowy Poznań
W: Ekspertka.pl
T: 607-212-013 | [email protected]

Skontaktuj się z autorem porady

Zadzwoń: 607212013

Albo wyślij wiadomość

Porozmawiaj z ekspertem

Nasi eksperci:

Znajdź eksperta w swoim mieście